Radio
THR Gegar

Sinar FM

Hitz FM

Era FM

Hot FM

Mix FM

Lite FM


Hanya Tinggal Kepala


Gambar Hiasan
Sekumpulan penjenayah dikesan mencuri dan menyembelih lembu sebelum meninggalkan organ dalaman termasuk kepala haiwan berkenaan di tepi jalan menghala Sepang dalam kejadian di Tanah Merah, kelmarin.
Pemilik lembu berkenaan, M Yogeswaran, 28, berkata, dia terkejut sebaik menyedari dua daripada 12 lembu peliharaannya hilang selepas meragut rumput kira-kira tiga kilometer dari kandang.
Menurutnya, kebiasaannya semua lembu peliharaannya akan balik ke kandang apabila kekenyangan.
“Bagaimanapun saya terkejut melihat ia tiada di kandang lalu keluar mencari dan sebaik tiba di tepi jalan menghala Sepang, saya terkejut melihat usus, perut serta kepala lembu bertaburan di tepi jalan,” katanya. Menurutnya, seekor lembu jantan yang hilang itu seberat 800 kilogram dan dibeli dua minggu lalu dengan harga RM4,500 manakala seekor lagi 450 kilogram berharga RM2,500.

“Pagi tadi (semalam) saya turut menemui semula 10 lembu kira-kira 10 kilometer dari tempat ‘penyembelihan’ itu,” katanya. “Sebelum ini hampir 16 lembu saya dicuri. Saya mengesyaki dua lembu itu diberi suntikan pelali sebelum disembelih dan kerja itu dilakukan antara lapan dan 10 orang,” katanya.

Ketua Polis Daerah Port Dickson Superintendan Abd Wahab Harun mengesahkan menerima laporan kes itu.

0 comments:

Post a Comment

 
My Ping in TotalPing.com Blogged.my Preview on Feedage: cerkampung

Archive

Labels

Penafian

Sebarang informasi yang terdapat dalam blog ini diambil dari pelbagai sumber dan tidak semestinya benar. Anda dinasihatkan untuk membuat pertimbangan yang rasional terhadap maklumat-maklumat yang diberikan. Semua tulisan, pendapat, video, foto yang terdapat dalam blog ini adalah milik asal penulis yang diambil dari pelbagai sumber dalam internet melainkan dinyatakan sebaliknya. Admin tidak bertanggungjawab ke atas segala kerosakan atau kerugian yang disebabkan maklumat yang terdapat dalam blog ini.