Radio
THR Gegar

Sinar FM

Hitz FM

Era FM

Hot FM

Mix FM

Lite FM


Antara Tempat Yang Paling Seram Di Dunia


Tempat dengan sejarah gelap terdapat di seluruh dunia. Melawat tempat-tempat yang menakutkan adalah tentang pergi ke lokasi di mana roh-roh orang mati masih berkeliaran di dunia. Bahkan lebih menakutkan adalah tempat-tempat itu penuh dengan roh-roh dunia lain yang bukan manusia.

The Screaming Tunnel, Warner Road Canada

Legenda tempatan menceritakan bahawa terowong ini dihantui oleh hantu gadis muda, yang melarikan diri dengan pakaian terbakar dari bangunan ladang yang terbakar lalu meninggal di dalam dinding terowong. Beberapa varian dari legenda tempatan yang lain adalah gadis itu dibakar oleh ayah nya yang marah setelah ia kehilangan hak penjagaan anak-anaknya selepas perceraian. Cerita lain tentang seorang gadis muda yang diperkosa di dalam terowong dan tubuhnya dibakar untuk menghilangkan jejak. Yang jelas terowong tersebut selalu terdengar jeritan gadis muda yang tenat, diakui fenomena ini dipercayai menjadi asal nama terowong itu.


Bessie Little Bridge, Dayton

Hantu seorang gadis bernama Bessie dibunuh dijembatan ini selalu kembali secara teratur ke jambatan ini di Ridge Street. Dia dibunuh di sana pada 27 Ogos 1896, oleh teman lelaki, Albert J. Frantz. Bessie sedang hamil dan Albert tidak mahu harus menikahinya, jadi ia menembak kepalanya dan menetapkan adegan ini agar ia tewas seperti bunuh diri. Untuk beberapa alasan, bagaimanapun, dia menembaknya dua kali, sehingga jelas bahawa dia tidak melakukannya sendiri. Pada 19 November 1897, Albert J. Frantz # 28.896 diikat ke kerusi elektrik di Lembaga Pemasyarakatan di Columbus Ohio dan dihukum mati untuk pembunuhan peringkat pertama. Kembali ke Montgomery County, hantu Bessie Little terus menghantui jambatan.


Ohio University, Amerika

Wilson Hall, terkenal seorang gadis (diduga ahli sihir) yang bunuh diri beberapa saat setelah menulis tentang syaitan dan hal-hal supranatural di dinding dalam bilik dengan darahnya sendiri. Lima kubur yang membentuk sebuah pentagram yang mengelilingi kampus, dengan bangunan pentadbiran berada di tengah-tengah tanda syaitan. Washington Hall, yang terkenal dengan asrama pemain pasukan bola keranjang yang semuanya terbunuh secara tragis akibat pertembungan hebat, hantu mereka masih menghantui lorong, dan kadang-kadang kita boleh mendengar mereka menggiring bola. Katakomba Jefferson Hall, di mana banyak hantu telah terjadi. Dan akhirnya di punggung bukit terdapat rumah sakit jiwa yang dikenali selama ribuan labotamies dan elektro terapi kejut. Selain itu, seorang pesakit menghilang, dan ditemui lima minggu kemudian, tubuhnya membusuk di lantai dan meninggalkan kesan yang menghuraikan tubuhnya. Noda ini masih dapat dilihat hingga sekarang.


Kelly Road, Ohioville, Pennsylvania

Satu batu dari Kelly Road, Ohioville, Pennsylvania adalah kawasan yang mempunyai banyak laporan tentang kegiatan paranormal dan kejadian-kejadian aneh. Laporan mengatakan bahawa ketika haiwan memasuki kawasan angker ini di sebelah bentangan jalan, mereka tiba-tiba dari yang dahulunya biasa, selepas kembali terdapat luka-luka kekerasan dan bahkan orang-orang. Jalan ini dikelilingi dengan kegelapan, kabus tebal dan hutan menyeramkan dimana penampakan putih dan suara-suara yang tidak dapat dijelaskan. Tidak seorang pun yang tahu pasti mengapa bahagian pendek jalan ini berhantu tetapi teori menyatakan bahawa tempat ini boleh dikaitkan dengan kultus dan kutukan yang terjadi di kawasan ini pada masa lalu.


Alcatraz Prison, San Francisco

Pulau Alcatraz, diyakini sebagai tempat iblis oleh penduduk asli Amerika, telah berabad-abad menjadi tempat dari kemalangan, pembunuhan, dan bunuh diri. Dengan sejarah gelap ini, tak heran Alcatraz dikatakan menjadi salah satu tempat yang paling berhantu. Jika hantu, menghantui kembali ke tempat di mana mereka mengalami pengalaman traumatik ketika mereka masih hidup, maka Alcatraz pasti penuh sesak dengan roh-roh. Selama bertahun-tahun ada laporan tentang kejadian misteri di Pulau Alcatraz. Laporan-laporan ini berasal dari tetamu, mantan penjaga, bekas tahanan, dan pekerja taman nasional.

Pada malam-malam berkabut Sering terlihat penampakan rumah api yang dibina pada tahun 1854 dan hancur akibat gempa San francisco tahun 1906 yang muncul dengan kedipan lampu hjau disertai suara gemerincing, jeritan, tangisan dan tiba-tiba hilang kembali.


Edinburgh Castle, Edinburgh, Scotland

Istana megah Abad Pertengahan ini bertengger di atas batu karang, memberikan pemandangan yang menakjubkan dari bukit Scotland. Tapi di dalam ruang kosong dan jalan-jalan sempit Edinburgh, ada gema kematian. Paling tidak, itulah yang telah dilaporkan. Tempat-tempat menyeramkan daiantaranya benteng sel penjara, kubah Jambatan Selatan dan bekas jalan yang digunakan untuk kuarantin bagi koraban-korban wabak Black Death. Ada juga laporan hantu anjing, drumer tanpa kepala, dan mayat tahanan dari perang tujuh tahun dengan Perancis dan Perang Kemerdekaan Amerika.



0 comments:

Post a Comment

 
My Ping in TotalPing.com Blogged.my Preview on Feedage: cerkampung

Archive

Labels

Penafian

Sebarang informasi yang terdapat dalam blog ini diambil dari pelbagai sumber dan tidak semestinya benar. Anda dinasihatkan untuk membuat pertimbangan yang rasional terhadap maklumat-maklumat yang diberikan. Semua tulisan, pendapat, video, foto yang terdapat dalam blog ini adalah milik asal penulis yang diambil dari pelbagai sumber dalam internet melainkan dinyatakan sebaliknya. Admin tidak bertanggungjawab ke atas segala kerosakan atau kerugian yang disebabkan maklumat yang terdapat dalam blog ini.